Przedsiębiorczy Autor
  • home
  • Współpraca
  • home
  • Współpraca
Opowiesz swoją historię

Opowiesz swoją historię

Pierwsza rzecz, którą musisz zrozumieć: jako self-publisher nie tyle sprzedajesz swoją książkę, co siebie i swoją historię. Od typu literatury, którą publikujesz dużo ważniejsze jest to, jak opowiadasz o swojej motywacji do jej stworzenia i wydania.

Wierzę, że książka, którą napisałeś lub planujesz napisać jest wyjątkowa, bo jest stworzona przez Ciebie: przepuszczona przez Twoje filtry, wyciągnięta z Twojej wyobraźni, podparta Twoimi unikalnymi doświadczeniami życiowymi. Równocześnie jednak najprawdopodobniej istnieją setki, jak nie tysiące, publikacji formą i treścią podobnych do Twojej.

Nie mając dużego budżetu i przebicia na rynku wydawniczym, masz małe szanse na wypromowanie swojej książki, jeśli chcesz bazować na jej przynależności do konkretnego gatunku literatury. Wypromować siebie jako człowieka z wartościowymi doświadczeniami i autora świetnych tekstów i publikacji – oto, co jest w zasięgu Twoich rąk i w co należy celować.

Jestem przekonana, że głównym powodem, dla którego udało mi się zbudować tak wspierającą i zaangażowaną społeczność czytelniczą wokół „Polek”, a w rezultacie osiągnąć wyniki sprzedażowe, które nadal wszystkich zadziwiają, jest to, że od samego początku bardzo otwarcie pisałam o tym:

  • kim jestem
    (młodą dziewczyną, która od skończenia studiów spełnia swoje podróżnicze marzenia, skacząc z jednego krańca globu na drugi i która utrzymuje się ze swoich pasji),
  • dlaczego wydaję książkę
    (żeby zarobić na spełnienie kolejnego marzenia),
  • jak to robię
    (bardzo szybko, jako niezależny autor-wydawca, dzięki pomocy moich czytelników),
  • co chcę nią osiągnąć
    (zainspirować Polki do tego, żeby uwierzyły, że same mogą decydować o tym, jak wygląda ich życie).

Odbyłam kilka tygodni temu sesję z autorką, która zapragnęła napisać książkę skierowaną do kobiet. Projekt był bardzo bliski jej sercu, ponieważ tym, co zainspirowało powstanie publikacji były jej osobiste poszukiwania pewnych jakości w życiu. Kiedy opisała mi proces zbierania materiałów do książki oraz jej podróż w głąb siebie, która mu towarzyszyła, pomyślałam sobie: ale cudna historia! Kiedy jednak przeczytałam jej tekst, okazało się, że tej historii w ogóle w książce nie ma…

W trakcie konsultacji okazało się, że dziewczyna założyła, że jej historia nie będzie dla nikogo ciekawa i że jako autorka książki powinna być niewidoczna. Nic bardziej mylnego! To właśnie jej historia spina całość tekstu i sprawia, że zawartość książki nie jest przypadkowa. To jej historia zainteresuje czytelniczki i zachęci je do zakupu, po czym w trakcie lektury pozwoli im przebyć podobną podróż do swojego wnętrza w zaciszu własnego domu.

Jeśli masz w sobie podobne obawy: że lepiej się nie wychylać, że to nie Ty jesteś ważny, a treść książki lub że Twoja historia nie ma związku z Twoją publikacją, radzę się im przyjrzeć i zrozumieć, że może być dokładnie odwrotnie.

To, że napisałeś książkę akurat w tym czasie i w tym konkretnym temacie, jest naturalnym przedłużeniem Twoich życiowych doświadczeń i przemyśleń. Podzielenie się nimi z czytelnikami pozwala osadzić Twój tekst w odpowiednim kontekście, równocześnie dodając książce kolejnych warstw. Podobnie jest z otwartym dzieleniem się informacją o tym, że postanowiłeś wydać się samodzielnie.

Jeśli masz już społeczność zgromadzoną wokół projektu, bloga czy biznesu, który prowadzisz, ludzie najprawdopodobniej wiedzą, kim jesteś i jaką wiedzę lub umiejętności oferujesz. W tej sytuacji bardziej niż na swojej osobistej historii, warto skupić się na opowiedzeniu historii procesu powstawania książki i tego, co Cię popchnęło do jej napisania.

Na podobnych aspektach możesz się skupić również wtedy, gdy dopiero zaczynasz budowę swojego grona odbiorców, ale jesteś osobą, która bardzo ceni sobie prywatność i nie czuje się dobrze z wizją dzielenia się swoimi emocjami czy wydarzeniami z życia osobistego. Wprowadzenie ludzi do świata swojej książki nie musi być równoznaczne z ekshibicjonizmem czy zdradzaniem swoich największych sekretów.

Podsumowując, zadaj sobie jedno (ważne) pytanie: dlaczego ktoś miałby zainwestować kilkadziesiąt złotych w Twoją książkę?

Moje sugestie:

  • ponieważ Cię polubił;
  • ponieważ Ci uwierzył;
  • ponieważ się z Tobą utożsamił;
  • ponieważ przekonały go Twoje doświadczenia życiowe;
  • ponieważ spodobało mu się to, co i jak mówisz o życiu/pisaniu/tematach, które poruszasz w swoich powieściach;
  • ponieważ zainteresowało go to, co masz do powiedzenia;
  • ponieważ chce się od Ciebie uczyć;
  • ponieważ chce wspierać Twoją twórczość.

 

Żadne z powyższych nie będzie możliwe, jeśli nie opowiesz swojej historii…

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Related posts

  • Dekalog self-publishera
Zrobisz pierwszy krok

Zrobisz pierwszy krok

7 lat ago
  • Dekalog self-publishera
Będziesz działać lokalnie

Będziesz działać lokalnie

7 lat ago
  • Dekalog self-publishera
Zbudujesz swoją społeczność

Zbudujesz swoją społeczność

7 lat ago
  • Dekalog self-publishera
Będziesz spójny i autentyczny

Będziesz spójny i autentyczny

7 lat ago
  • Dekalog self-publishera
Zaprojektujesz profesjonalną okładkę

Zaprojektujesz profesjonalną okładkę

7 lat ago
  • Dekalog self-publishera
Unikniesz dwóch największych błędów self-publishingowych

Unikniesz dwóch największych błędów self-publishingowych

7 lat ago

One thought on “Opowiesz swoją historię”

  1. Karolina on listopad 11, 2019 at 9:33 pm said:

    Witaj.. ksiazki nie napisalam, ale jest pewna historia bliska mojemu sercu..

    Reply ↓

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous Post

Będziesz spójny i autentyczny

by Magda Bebenek

Opowiesz swoją historię
Next Post

Zbudujesz swoją społeczność

by Magda Bebenek

Opowiesz swoją historię

Jeśli chcesz dostawać informację o kolejnych wpisach, zostaw swoje dane kontaktowe

 

Dzięki za dołączenie do listy!


DOŁĄCZ DO NAS NA FB

magda bebenek Uczę autorów przedsiębiorczego myślenia i działania, by mogli realizować projekty swoich marzeń i zarabiać na swojej twórczości.
Dowiedz się więcej TUTAJ

FORMULARZ KONTAKTOWY

Copyright © 2016 PrzedsiebiorczyAutor.pl

Created by Bartek Wiak

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Więcej informacji możesz znaleźć na stronie Polityka Prywatności. Rozumiem i akceptuję
Privacy & Cookies Policy